Elldor.Info

joi, 21 iulie 2011

Mihai Ghimpu a scos un as din mânecă: Ioniță a știut că falsifică legea!

Liderul PL, Mihai Ghimpu, afirmă că are dovezi sigure că președintele Comisiei parlamentare economie, buget și finanțe, Veaceslav Ioniță (PLDM), a știut că în legea cazinourilor este o greșeală și oricum a semnat.

În cadrul unei ediții speciale la Jurnal TV, Mihai Ghimpu a prezentat un document conform căruia consultantul permanent al Comisiei economie, buget și finanțe, Andrei Conișescu, i-a adresat o scrisoare lui Veaceslav Ioniță prin care îl informa că în lege este o greșeală.

„Dacă Ioniță a fost informat, este grav. Asta înseamnă că a semnat cu bună știință o falsificare”, susține Ghimpu.

Liderul PL a asigurat că va prezenta dovezi și acte, iar „cel care se face vinovat să fie tras la răspundere”.

Totodată, Mihai Ghimpu a declarat că nu vrea să renunțe la imunitatea sa parlamentară și că Veaceslav Ioniță este cel care trebuie să fie lipsit de ea.

„Nici nu am de gând. Pentru ce să renunț? Ioniță să răspundă, că el a falsificat un document”, a mai spus Ghimpu.

Referindu-se la afirmațiile lui Ioniță, care a spus despre liderul PL că este un „grivei care latră la comanda stăpânului”, Ghimpu a replicat: „Dumnealui este un om needucat, fără cultură. De 20 de ani sunt cinstit și nu au cu ce mă lua. Acum vor să mă bage în buzunarul lui Plahotniuc”.

Ghimpu mai crede că este vinovat și el, într-o oarecare măsură, pentru această situație. „Nu am nimic cu cele 6 milioane de lei, nu am falsificat nimic, dar vina mea este că n-am citit proiectul. Dar vă dați seama câte proiecte trec prin Parlament? Dacă le-ar verifica pe toate președintele Parlamentului... atunci pentru ce mai avem aparat al Parlamentului?”, a mărturisit Ghimpu.



Ghimpu către Ioniţă: Alege cuvintele, doar ştii că eu tai în carne şi oase. Ioniţă: Îmi pare rău, nu voi mai spune. Mi-au cedat nervii

Se acuză reciproc, se numesc cu cuvinte urâte, apoi îşi cer scuze şi aproape că uită ce a fost. Aşa au procedat deputaţii din Alianţa pentru Integrare Europeană Mihai Ghimpu şi Veaceslav Ioniţă, participanţi la emisiunea Fabrika.

Liderul Partidului Liberal, Mihai Ghimpu, a recunoscut că s-a grăbit când l-a acuzat pe Ioniţă că este hoţ.

"Nu, hoţ trebuie să spună Procuratura, dar dacă umbli cu găinăriile, atunci… eşti găinar. Dar şi tu vorbeai de mine că eu sunt Grivei. Alege cuvintele şi eu voi fi atent cu tine. Tu doar ştii că eu tai în carne şi oase", a spus Mihai Ghimpu.

Veaceslav Ioniţă a ţinut să îşi ceară scuze de la Ghimpu menţionând că îi "cedează nervii, uneori".

"Regret cuvintele pe care le-am spus ieri şi îmi pare rău. Pe viitor nu le voi mai spune. Mi-au cedat nervii. Nu sunt un om rău intenţionat,  sunt o persoană calmă", s-a scuzat liberal-democratul, precizând că Ghimpu îl şantajează.

În replică, liderul PL s-a întrebat cu ce anume îl poate şantaja el pe liberal-democrat.

Ioniţă s-a arătat deranjat de faptul că Ghimpu l-a acuzat, în lipsa sa din ţară, că a prejudiciat statul cu aproape şase milioane de lei. "În momentul când nu eram în ţară, în ziua de luni se încep insinuările, fără dovezi, v-aţi gândit ca cineva poate crede că banii sunt la mine acasa şi îmi puneţi familia în pericol", a întrebat Ioniţă.

"Eu şi aşa am tărăgănat destul. Nu ştiam că nu eşti acasă. Nici tu nu trebuia să spui anumite lucruri despre mine. Trebuie să mă respecţi, sunt mai în vârstă, ţi-am fost şef de stat şi am mai multe merite decât tine", a explicat Ghimpu.

În alt context, liderul PL a dezvăluit că Veaceslav Ioniţă i-a adus cafea din Marea Britanie. "Vă aduceam cafea fără cofeină, pentru că ştiam că nu vi se permite", a precizat Ioniţă.

Într-un final, Mihai Ghimpu l-a acuzat pe Ioniţă că ar fi sunat primarului din Străşeni şi i-ar fi cerut să stopeze comerţul cu harbuji de pe marginea drumului. Liberal-democratul nu a oferit o replică în acest sens.


Ghimpu contraatacă: Nu eu am interese la AIR Moldova. Ioniţă promovează o companie privată

Cartea aviatică în confruntarea dintre Mihai Ghimpu şi Veaceslav Ioniţă a fost jucată şi de către preşedintele liberalilor. Mihai Ghimpu i-a incriminat deputatului PLDM că ar promova, abuzând de funcţie, interesele unei companii aeriene private. Noile acuzaţii au fost lansate aseară, la Fabrika.

"Dau citire avizului domnului Ioniţă către ministrul Transportului, ca să vedem cine are interes şi cine nu. În trei zile să deschideţi ruta Chişinău charter la Antalya", a explicat liderul PL.

Preşedintele Comisiei economie, buget şi finanţe a Parlamentului a preferat să contraatace, în loc să ofere explicaţii.

"În calitate de preşedinte de comisie trimit scrisori către diverse ministere, instituţii. Şi este interesul tuturor să vedem cine a stat în spate. Vă aduceţi aminte când m-aţi rugat după discuţiile cu Şalaru, nu vă aduceţi aminte cine m-a sunat peste 3 minute ?", i-a răspuns Ioniţă lui Ghimpu.

"Tu încă vrei mai departe, nu îţi ajunge. Nu te-am şantajat, am spus, ?", i-a replicat liderul  liberalilor.

Amintim că miercuri, tot la Fabrika, Veaceslav Ioniţă l-a acuzat pe Mihai Ghimpu de şantaj şi intimidare după ce ar fi descoperit mai multe nereguli la compania AIR Moldova. De această dată, Ioniţă a promis că va face mai multe dezvăluiri despre afaceri aviatice, numai că la toamnă.

Niciun comentariu: