Elldor.Info

luni, 23 ianuarie 2012

Istoricul Mariana Ţăranu, intervievată de Elldor.Info

- Nu ţi-am urmărit activitatea de când ai lansat monografia „Moldova de la Est de Prut în timpul primei ocupaţii sovietice (1940-1941)”. Ce ai scris între imp?

- Prima mea monografie de istorie universală s-a intitulat „V. Lenin fără machiaj: teroarea intelectualităţii sovietice (1917-1922)”.

În 2010, însă, am scos de sub tipar prima monografie dedicată unui subiect de istorie naţională – „Moldova de la Est de Prut în timpul primei ocupaţii sovietice (1940-1941)”.
Lucrarea a fost publicată graţie prietenilor mei din România Laurenţiu Toma şi Dumitru Acu, preşedintele Asociaţiunii „Astra” . Vreau să le mulţumesc încă o dată pe această cale.

Între timp, am continuat cercetările asupra situaţiei românilor de la Est de Prut în timpul primei ocupaţii sovietice (1940-1941) în Arhiva Naţională a Republicii Moldova, unde am reuşit să găsesc mai multe documente ce redau situaţia critică în care s-au pomenit băştinaşii.



Interviul: Mariana Ţăranu, în dialog cu Olga Pârău

Niciun comentariu: