Elldor.Info

joi, 14 iunie 2012

Air Moldova face precizări în privinţa situației din Aeroportul Pulkovo


Comunicat de presă

Air Moldova (www.airmoldova.md)

Compania aeriană Air Moldova ţine să facă precizările necesare în legătură cu situaţia din aeroportul Pulkovo, unde o parte din pasagerii cursei Chişinău – Sankt-Petersburg – Chişinău nu au reuşit să se îmbarce conform orarului.

La 13 iunie 2012, nava Airbus A320, care efectuează curse regulate pe destinaţia Chişinău – Sankt-Petersburg – Chişinău (9U177/178), trebuia să decoleze din aeroportul Pulkovo. Din cauza unor verificări tehnice suplimentare, pentru a nu lăsa să aștepte toți pasagerii, în conformitate cu normele interne de securitate, administraţia Air Moldova a decis să trimită nava Embraer190 pentru a efectua cursa dată.  
Dat fiind că A320 este cel mai încăpător avion al companiei, aeronava de rezervă trimisă – Embraer 190 a putut transporta 114 din 154 de pasageri. Pasagerilor rămași li s-a propus alegerea altor curse, cu escală, amînarea călătoriei pentru cursa Air Moldova de vineri dimineață sau rambursarea banilor imediat.


Din informaţiile oferite de aeroportul Pulkovo, 27 de pasageri au decis să aleagă călătoria spre Chişinău prin intermediul curselor operate de companiile partenere. 3 pasageri au preferat cursa de vineri a Air Moldova și o parte au acceptat rambursarea banilor.

Printre pasagerii cursei erau și 36 copii, însoțiți de familii și tutori. Din ei, toți cei 14 copii cu vîrsta de pînă la 2 ani au fost îmbarcați conform programului. Cu vîrsta cuprinsă între 5 și 12 ani erau 22 copii. Din ei, doar 5 copii nu au ajuns la bord.

Conform standardelor internaţionale din aviaţie, dar și normelor interne ale companiei, celor 30 de persoane care au rămas în aeroport li s-au oferit posibilităţi de a ajunge în Chişinău, cu escală, prin intermediul companiilor partenere sau cu următoarea cursă Air Moldova. Astfel, prin Kiev au zburat 8 persoane. Prin Frankfurt, fiind cel mai comod, au zburat 15 pasageri, iar prin Moscova – 4 persoane.

Din pasagerii care urmau să zboare prin escală, de cazare în hotel au beneficiat 23 de pasageri. De asemenea, pasagerilor li s-a oferit posibilitatea de a lua legătura cu rudele. Reprezentanții de la serviciul personal au lucrat toată noaptea. Din contul companiei Air Moldova, începînd cu ora 00:30, pasagerii au primit băuturi reci și snackuri, apoi mîncare caldă, salată, mîncare de carne și prăjituri. La ora 2:30 pasagerii au fost cazați la hotel.

Compania Air Moldova regretă situaţia creată şi incomodităţile pe care le-a cauzat pasagerilor. Considerăm că am luat cea mai bună decizie în acest caz. Siguranţa zborului și a pasagerilor este o prioritate pentru noi.

14.06.2012

Niciun comentariu: